zaterdag 7 februari 2009

El Calafate

Maandag 9/02/09

De bus genomen naar Puerto Natales in Chili. Wat een trip zeg, controle langs alle kanten. Je mag niets van groenten, vlees en fruit meenemen. Onze zakken werden van binnen naar buiten gecontroleerd. Amaai!


Zondag 8/02/09

Vandaag vroeg vertrokken en een ganse dag naar Lake Roca gegaan. Eerst de berg beklommen, steil naar boven, serieus vermoeiend. Dit was al een voorbereiding voor Torres Del Paine in Chili!







Op de weg naar het meer hebben we rotsschilderingen gezien. Er lag een boek en daar hebben we een woordje in achter gelaten.




Het duurde een tijdje voor we het meer zagen, we werden al ongeduldig. We kregen een grote beloning, aangezien er veel wilde paarden waren rond het meer. Er was veel wind, waardoor we in het gras achter een boomstronk zijn gaan schuilen. We hebben 2u30 genoten van de wilde paarden rond ons. Op sommige moment moesten we zelfs rechtstaan, omdat er bepaalde paarden serieus nieuwsgierig waren en heel dicht bijkwamen.









Vrijdag 6/02/09

Zijn we de prachtige gletsjer Perito Moreno gaan bezichtigen. Spijtig dat jullie het niet kunnen horen, maar het geluid was echt impressionant, wanneer er brokken ijs in het water vielen of wanneer de gletsjer beweegt hoor je af en toe gekraak van het ijs.



9 opmerkingen:

  1. Hello de juffrouwen, Ines en meter en Bjorn zijn hier we hebben naar al de mooie foto's gezien.
    Ines vindt het fantastisch we geven jullie alle
    twee kusjes en knuffels Ines, Bjorn, Kris, Meter, mama en de bende en zouff XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kunnen we meer zeggen dan wauw... Zo jaloers als ik dat zie... Tot gauw! Dikke zoen! Mieke & David

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaba,

    Nu begin ik pas écht jaloers te zijn...op de foto is het al indrukwekkend, in het echt zou ik eventjes zweven denk ik. Geniet ervan....hier loopt alles zijn winters gangetje. Mattias had vandaag koorts - buikpijn. Lien kan stappen! Tim en ik zijn moe: 't was de verjaardag van Cynthia vorig weekend en we zijn er natuurlijk niet in geslaagd om op tijd naar huis te gaan.Vandaag is het strontweer geweest: wind en regen en koud! Een dikke kus van ons viertjesXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Sara en Inge,

    Mij ga je niet meer kennen vrees ik........but I'll have a go. Ik verneem hier via Peter dat jullie 6 maanden op trektocht zijn. Wat een onderneming!!!! Ik zie je hier nu ook na +/- 12 jaar terug op foto......mocht ik je gewoon op straat zijn tegen gekomen......ik zou je van mijn leven niet herkend hebben! Maar nu weet jij nog niet wie ik ben hé..........ik laat je een dagje raden........dat maakt het wat leuker........geniet met volle teugen van jullie avontuur en van het mooie weertje. see ya..... ra ra ra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. salut inge comment va tu vu les photos je suposse que tous va bien amuse oi un max a bientot signe ton ami notche

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heylaba Sara,
    even een carnvalupdate uit het verre België. Gisteren de stoet gelopen in Heist met de smurfynellies (Dudzele). We zijn 4e geëindigd. Zwankendamme (hindoefantjes) was 6e, Zeebrugge (Knabbel en Babbel) was 10e. Morgen nog een stapje zetten na de avondstoet. Mis je wel om weg te gaan hoor nu. Maar wat is carnaval vergeleken met het fantastische avontuur waar jij nu in zit... Amuseer je nog!
    Dikke zoen!
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeg, weten jullie al wie die Roger is? En ik kan niet goed afleiden of hij jou of Inge kende van vroeger (of allebei). Enfin, jullie vernemen het wel. Hij maakt het wel spannend door jullie te laten wachten.
    Inderdaad mooie foto's van het prachtige landschap ginds.
    Dikke kussen en tot gauw via skype of e-mail.
    Arlette, mama Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. coucou, je vois que vous vous amusez bien, vous avez toujours le sourire et c'est tant mieux. Les photos sont magnifiques, tout a l'air beau là-bas. Je suis contente d'avoir des nouvelles. On a fêté le carnaval mais il ne manquait que toi. Ca aurait été super que tu sois avec nous. On fêtera tout ca quand tu reviendras. Gros bisous. Guy et Roxane. Et tu as un gros bisous de Gilles et Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amaai dat is pas indrukwekkend dat ijs!!!
    Jullie zijn er alletwee goed uit.
    k ben blij dat we zo goed kunnen meevolgen (ik geraakte effkes niet op jullie blog)
    dikke kussen
    Carol

    BeantwoordenVerwijderen