dinsdag 20 januari 2009

Puerto Iguazu

We zijn gisteren naar de grootste dam ter wereld in Brazilië geweest. We hadden wel een beetje tegenslag, want er kwam ,op het moment dat wij daar waren, geen water uit.
We gingen normaal ook de dam langs binnen bezichtigen, maar dat ging niet want we hadden geen lange broek aan, dus zijn we het ecologisch natuurpark gaan bezoeken: veel verschillende soorten dieren en planten.
Hier hadden we chance, we waren de enigen die Engels spraken, waardoor we gedurende 3 u een plezante vrouwelijke prive gids hadden.







Hier moest er normaal water uitkomen, dat had veel mooier geweest.




Zoals hier, foto van een poster.




De bloemen van een bananenplant.




Dit is een rat van 80kg, wel zonder staart.




We hebben gisteren een tof koppel uit ons 6 mixed dorm (slaapplaats) leren kennen. Maar we moesten hen vandaag al verlaten, aangezien we straks om 16u de bus nemen naar Cordoba. Hier gaan we dan voor een bus trip van 20u!

Dikke kusjes xxx





Vandaag zijn we naar de Iguazu watervallen geweest langs de Argentijnse kant.
De 1ste diertjes die we tegenkwamen zagen er schattig uit, maar waren het niet. We zijn nog andere dieren tegengekomen, maar die tonen we later.




De watervallen waren in 3 stappen te bezichtigen. Eerst was het van boven uit: upper circuit. Prachtig!




De volgende stap was beneden aan de watervallen. Daar zat je er precies echt in. Het was echt impressionant!






Last but not least: De duivelskloof. Magisch!





We gaan jullie spijtig genoeg moeten verlaten, want slechts 2 computers voor een groot hostel.


Dikke bees xxx




We hebben de bus gehaald en zitten hier voor 3 nachten. Het was een meevaller op de bus, uiteindelijk ging de tijd snel voorbij.



Vandaag hebben we alles geregeld voor de komende 3 dagen en zijn we La Aricupa gaan bezoeken, bomen van 500 a 900 jaar oud.









Dikke knuffel voor iedereen xxx

35 opmerkingen:

  1. Hé de Schattekes,
    Tof hé jullie zo met foto's zien. Is het eten lekker? Is het daar ook zo warm?
    Ik moet vertrekken anders te laat bij mijn eerst
    klant.
    Het allerbeste en kusjes
    Mama, jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad leuk om jullie reis op de voet te kunnen volgen en dat we jullie geregeld op foto zien.
    Veel fun ginder.
    Arlette, mama Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben blij alle dagen wat nieuws te ontvangen ,dat doet ons goed. dank voor jeemail sara en dan nogin het frans .dikke kus en het allerbeste voor jullie twee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ca a l'air super là bas, profite . je t'embrasse fort, Rosette m'a envoyer ton mail et je t'en ai envoyé un aussi. Gros bisous. Guy et Roxane.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heey Sara en Inge.

    Het is fijn dat jullie al zoveel foto's online hebben, ik had dat niet zo vroeg verwacht. Het ziet er daar fantastisch uit! Zeker het weer.. Ik ben alvast jaloers ;-)
    Vandaag heb ik mijn eerste examen gehad en het is goed gedaan. De punten volgen binnen enkele dagen. Daarom dat ik nu maar pas mijn eerste reactie stuur..
    Jullie zijn toch echte gelukszakken met een upgrade naar business class! Dat zal de vlucht zeker aangenamer gemaakt hebben. En dan nog eens op een bus-de-luxe.. Opnieuw: jaloers =)
    Dus geniet van elk moment! En ik hoop dat de kwaaltjes snel voorbij zijn.

    Dikke zoen,
    Barbara.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi again meisjes
    Ik kijk (indien mogelijk) verschillende keren op jullie blog en lees dan de reacties. Plezant....
    Papa heeft een shortcut gemaakt en ik zie dat ik ook bij de 'volgers' beland ben, maar dat was niet echt de bedoeling. Al die elektronische snufjes hebben toch ook hun goede kanten.
    Ik moest van Ellen zeggen dat ze morgen zeker een reactie zal plaatsen. Gisteren en vandaag heeft ze nogal veel werk voor de school (en kijkt ook nog wat TV!).
    Hou jullie goed en tot morgen.
    Mama Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sara en Inge,

    als ik dat zo allemaal zie en hoor was ik graag in jullie plaats geweest. Het ziet er allemaal fantastisch uit. Nog maar een kleine week weg en best wel al veel gezien! Amuseer jullie maar verder.

    Groetjes, Nicky

    BeantwoordenVerwijderen
  8. he,hoe gaat het met jullie,nog steed vol moed,ik kom juist thuis van mijn werk,en mijn eerste ding dat ik doe is naar jullie blog kijken. Sara ik ben blij dat al je kwaaltjes weg zijn, nu maar genieten. een dikke dikke kus je tante

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Sara,

    Ik ben blij dat alles goed gaat daar. Geniet er maar goed van. Dikke kus en knuffel van Zena en Kath

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ola sara,
    Muggen, alergie en al wat we nog niet weten waouw sterke start. Maar wat je nu gehad hebt zul je later niet meer hebben. allez kusjes uit Luik
    Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé goeie morgen de artisten,
    (een belgische goeie
    morgen nat en kil is het hier)
    Voor ik vertrek, wat prachtig!!!!! die watervallen het
    moet een heel mooi land zijn.
    Het is ook leuk dat jullie ons zo goed laten
    mee volgen.
    Nog een fijne dag en kusjes XX XX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat is het daar toch mooi zeg, geniet er maar met volle teugen van meisjes, en breng ons wat warmte terug want hier is het koud, hier in luik vriest het nog wat s nachts, zo te zien zijn jullie gelukkig en dat doet me goed, sara wij spreken heel veel over je hier, ha ik moet je ook de groeten doen van mijn mooi dokter, tot weldra kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. bonjour de severine et yves, ils vont essayer de se connecte a votre blog gros de dalhem

    BeantwoordenVerwijderen
  14. salut cousine !! j espere que tous ce passe bien !!!! attention a toi !! bisou d isabelle moi et les filles

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goh .. tegen het einde van de reis ga ik niet meer volgen hoor :-) ben nu al stikjaloers wat gaat dat binnen 6 maand zijn :-) hahaha

    groetejs ziet er allemaal goed uit en zo te zien ook met jullie toedeloe

    BeantwoordenVerwijderen
  16. superbe les waterfalls (en français les cascades d'eau). gros bisous de tout le monde. Roxane.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hey,
    schoon foto's, wat een uitzichten zeg. kzen jaloers ze :(
    hoe warm is het er, en het eten is dat lekker, vind je er makkelijk een slaapplaats,...
    geniet ervan met volle teugen
    groetjes
    mia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik verander van mening : ik ben wel jaloers. Ik ga een dergelijke reis ook ooit eens maken. Wellicht als ik gepensioneerd ben. Toon ons nog van dat moois en een dikke kus voor alle 2.
    Mama Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hello toeristen!!
    Jaa sorry dat ik al lang niets meer van mij had laten horen maar ik had veel huiswerk en kon daarom geen reacties schrijven maar ik heb elke dag samen met mama naar jullie foto's gekeken amai zeg da is daar mooi jullie zijn echt gelukzakken!!We gaan vandaag nog de soldes doen ma da is nikske vergeleken et jullie avontuur!En verder hoe is het daar niet te moe enzo??Valt het eten mee en mis je mij een beetje veel???
    Alléé dan dikke kus en voorzichtig zijn héé!!

    Kus Ellen,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waaaaaaauw, die watervallen zien er prachtig uit! En in 't echt waarschijnlijk nog veel beter dan op foto.
    Ik heb een 13 voor mijn examen Radio en Nucleaire =) Vandaag opnieuw beginnen leren voor mijn laatste, pfff..
    En zeg, zoveel reacties! Da kost mij een hele pauze om da allemaal te lezen ;-)

    Amuseer jullie nog,
    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Helaba,
    Super blog!Amai!T ziet er allemaal prachtig uit, kwou dat ik in jullie plaats was! Have fun xxx
    Dikke zoen Boontje, Jeff , Hayley en de baby xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. nog eens je tante sara want als ik jullie blog open zet moet ik iets schrijven, hoe mooi alles is daar, zoveel zon en zo'n mooie uitzichten zeg, wat zou ik graag bij jullie zijn. geniet er maar van. dikke dikke kus van het koude vise(wezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. awel das is daar echt chic,en het is daar percies nog goe warm tis te hopen dat als zo blijft meevallen tot binnen kort xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey travellers!

    t ziet er daar allemaal precies dik in orde uit! :) ga sebiet naar kim om ne keer te zien wat we gaan doen!
    hou jullie op de hoogte!

    Kiss

    Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag ladies
    Geen nieuws en geen foto's vanmorgen... Het waait hier serieus (ben er vannacht van wakker geworden) en het regent (voor de verandering). Jullie zijn op alle vlakken beter af dan wij. Het is jullie echter gegund!
    Dikke zoen en veel liefs.
    Mama Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey Sara!
    Kzie da jet daar naar je zin hebt! Daar ben ik blij om! Kwou je toch even laten weten dat ik geslaagd ben voor het eerste deel van m'n jaar!
    Alli, amuseer je daar nog é MAAR wees voorzichtig é!
    en vergeet nie elke dag iets te schrijven in je boekje die je hebt gekregen van ons!

    Groetjes, Neleke en Brian
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hey sara (en inge ook natuurlijk),
    wauw! veel meer kan ik niet zeggen als ik die foto's zie... wij gaan vanavond onze huwelijksreis boeken naar Bali. Dan zal ik toch ook twee weekjes in de zon zitten. Hier ist echt rotweer (regen en massas wind). Geniet dus maar met volle teugen! Ik volg je op de voet! Dikke zoen, Mieke & David

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dag meisjes, sara wat een heerlijk zicht zeg, om toch een beetje jalours te worden, en het is maar het begin van jullie reis ,wat staat ons nog te wachten, maar profiteer er maar goed van. hier is het echt slecht weer, regen ,wind en kou.
    tot morgen, dikke kusjes vanuit het bittere wezet -vise-

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goeie morgen(in Belgie) d'avonturiersters,
    HeeL indrukwekkend die dam, dus jullie waren al in Brazilie ! Geniet er maar van met volle teugen. jullie hebben die reis wel heel goed uitgestipelt. Vele kusjes en knuffels Molleke en Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  30. he, meisjes alles ok knuffel van je tante sara

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dag Inge en Sara

    vergeet in Cordoba vooral den berg ni op te klimmen??

    de max van een zicht

    groetjes

    putti

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hey,

    Ik heb gisteren juist een reportage gezien over deze watervallen en moest aan jullie denken, wel toeval dat jullie de dag erna ook werkelijk daar waren. Die duivelskloof ziet er echt impressionant uit... Geniet ervan en maak hiervan een ervaring om nooit te vergeten
    (ah ja, ik lag strike toen ik da las van die duivenstront, shit happens!)

    Ciao!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dag Sara en Inge
    We zijn gisteren naar de musical Daens geweest : het was heel goed.
    Daarnet met Ellen naar de manège. Martine en ik zijn gaan joggen.Op sommige plaatsen was het wat glad, dus we moesten voorzichtig zijn.
    Leuk dat we elkaar kunnen bellen via Skype.
    Ik kijk uit naar nieuwe berichten en foto's van jullie.
    Dikke zoen,
    arlette (mama Sara)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. goe bezig alle2, den bus al gehaald enzo :-)
    de foto s zijn echt super, gogogo backpackergirls! ;-) dikke x

    BeantwoordenVerwijderen